Chat!!!!!!

Myggan83

Chat!!!!!!

Inläggav Myggan83 » sön jun 19, 2016 8:36 pm

Kommer det att finnas en chattfunktion på forumet någon gång i en snar framtid? :geek:

Användarvisningsbild
Britsmar
Administratör
Kontakt:

Re: Chat!!!!!!

Inläggav Britsmar » sön jun 19, 2016 11:04 pm

Det är faktist så att den redan finns, men är avaktiverad pga ett par småbuggar som jag inte rett ut än.

Har väl inte övertygat mig själv om att man behöver någon chat igentligen, då jag av flera anledningar anser att det finns en "risk" att man söker svar på saker redan där och drar sig för att skriva ett inlägg i respektive forum.

Det är ju naturligtvis inget fel med det, snarare bara en fördel eller rentav en av anledningarna varför man söker sig hit, men problemet är att "svaren" inte blir tillgängliga för alla andra sen då dom bara kommer försvinna ner i en chatlogg.

Det är åtminstone ett av flera syften med att ha ett forum med sökfunktion kontra t.ex facebookgrupper där folk bara scrollar ner 5-10 inlägg sen tröttnar man.

MEN det är ju värt ett försök, kan man få folk att använda chatten som ett verktyg i symbios med riktiga inlägg så varför inte.
Admin ATVcentralen.se

Myggan83

Inläggav Myggan83 » mån jun 20, 2016 7:00 am

Det kanske går att fixa så den bara syns ifall man är inloggad? Det borde förhindra att folk använder chatten istället för forumet att ställa frågor på. Jag tänkte mest prata skit på chatten.

Användarvisningsbild
Britsmar
Administratör
Kontakt:

Inläggav Britsmar » mån jun 20, 2016 7:23 am

Ja man får nog utgå ifrån det iaf.

Men som sagt, det är runt hörnet :)
Admin ATVcentralen.se

Användarvisningsbild
Britsmar
Administratör
Kontakt:

Inläggav Britsmar » mån jun 20, 2016 2:27 pm

Chatten ligger nu uppe, det finns lite olika möjligheter att utforma den vidare, antal meddelanden som visas osv men för tillfället syns dom 10 senaste, man har alltid möjlighet att öppna chatten i separat fönster för att se bakåt.

Sen visas även senaste inlägg som görs på forumet så slipper man ha ytterligare ett fält för detta.
Admin ATVcentralen.se

Tomty

Inläggav Tomty » lör jul 02, 2016 8:15 pm

när jag är inloggad syns det ej vem som skrivit vad i chatten, men loggar jag ut så syns namnen

Användarvisningsbild
Britsmar
Administratör
Kontakt:

Inläggav Britsmar » lör jul 02, 2016 8:44 pm

Tomty skrev:när jag är inloggad syns det ej vem som skrivit vad i chatten, men loggar jag ut så syns namnen

Skulle du kunna ge mig följande info?:
Mobil eller dator:
Om mobil vilken modell och webläsare?:
Har du testat att rensa catch/webdata?:
Om du har mobil har du testat att lägga mobilen "på längden" för större upplösning?

Får ju denna infon ska jag försöka hitta felet
Admin ATVcentralen.se

Återgå till "Nyheter / Information / Förslag / Felanmälan"