Lista bultmönster

Bultdelning / Bultcirkel / Bultmönster
Vad är det för mått man ska leta efter när man ska köpa nya fälgar/däck?
Ja det kan va lite rörigt men vi ska väl försöka reda ut dom flesta begreppen.

Bultcirkeln
Bultcirkeln är diametern av den tänkta cirkel runt vilken bultarna eller muttrarna är placerade.
Bultcirkelns diameter brukar anges i millimeter ihop med antalet hål, till exempel 4/108.
Vid ett jämnt antal bulthål uppmätes detta genom att mäta från ett valfritt bulthåls inre kant
till den yttre kanten på det bulthål som är längst ifrån.
Bild

Listan är skriven som följande exempel:
Modell | Årsmodell(er): | Fram + Bak

Om ni hittar något som kan tänkas vara fel eller saknas följer vi upp korrigeringar i denna tråden [Bultmönster]

Arctic cat
.90 | 02> |4/110
DVX300 | 09> | 4/144 + 4/110
366 AUTO | 07> | 4/115
DVX 250 / 400 | 04> | 4/144 + 4/110
400i (ACT) | 03> | 4/115
400 Rak bakaxel | 02> | 4/115
500i / 550i | 02> | 4/115
650i / 700i / 1000i | 04> | 4/115
Prowler | 06> | 4/115

Can am / Bombardier
DS90 / Quest 90 | 02> | 4/110
Rally | 03> | 4/110
DS250 | 06> | 4/110
Outlander 330 / 400 | 03> | 4/137
DS 450 | 07> | 4/144 + 4/110
Quest 500 / 650 | 03> | 4/110
Renegade 500 / 800 | 07> | 4/137
Outlander 500 / 650 / 800 | 06> | 4/137

Honda
TRX 90 | 93> | 4/85
TRX 250 ex | 02> | 4/144 + 4/110
TRX 250 d Recon | 97> | 4/110
TRX 250 x / 300 ex | 01> | 4/144 + 4/110
TRX 350 tm / 350 te | 00> | 4/110
TRX Rancher | 00> | 4/110
TRX 400ex / 450r | 99> | 4/144 + 4/110
TRX 400d | 96> |4/110
TRX Foreman | 98> | 4/110
TRX 700xx | 08> | 4/144
TRX 500 fa Rubicon | 01> | 4/110
TRX 650 / 700FA Rincon | 03> | 4/110
Big red muv | 09> | - | 4/110

Kawasaki
KXF90 | 08> | 4/110
KSF 250 Mojave | 87> | 4/156
KXF 400 / 450r | 03> | 4/144 + 4/110
Praire 360 / 400 / 650 / 700 | 97> | 4/137
Brute Force 650 | 05> | 4/137
KXF 700 V Force | 04> | 4/144 - 4/137
Brute Force 650i / 750 | 05> | 4/110
Teryx | 08> | 4/137
Mule 610 | - | 4/137
Mule 2500 / 3000 / 3010 / 4000 / 4010 | - | 4/137

Suzuki
Z 90 Quadsport | 07> | 4/85 + 3/120
Ozark 250 | 02> | 4/110
Quad Sport Z 250 / 400 / 450r | 03> | 4/144 + 4/110
King Quad / Eiger 400 | 02> | 4/110
Vinson 500 / Auto | 02> | 4/110
Twin Peaks 700 | 04> | 4/137
LT450 / 500 / 700 / 750 King Quad | 05> | 4/110

Polaris
Sportsman, Predator 90 | 02> | 4/110
200 Phoenix | 05> | 4/156 + 4/110
200 Sawtooth | 06> | 4/110
Trail Blazer 250 / 300 | 03> | 4/156
Hawkeye / 300 Sportsman | 06> | 4/156
Trail Boss 325 / 330 | 00> | 4/156
330 Magnum | 02> | 4/156
Scrambler 400 / 500 | 03> |4/156
Ranger / Rzr | 00> | 4/156
Outlaw 450 / 525 s | 08> | 4/156 + 4/110
Sportsman Most | 02> | 4/156
Sportsman XP550 / 850 | 09> | 4/156

Yamaha
Raptor 90 | 09> | 4/110
YFA 125 Breeze / Grizzly | 89> | 4/85
YFM 250 Raptor |08> | 4/156 + 4/115
YFM 350 Warrior | 87> | 4/156 + 4/115
YFM 350 Raptor | 04> | 4/156 + 4/115
YFM 350/450 Wolverine | 95> | 4/110
YFZ 350 Banshee |91> | 4/156 + 4/115
YFM 250 / 350 Bruin | 04> |4/110
YFM 350 / 400 Big Bear | 87> | 4/110
YFZ 450 | 04> | 4/156 + 4/115
Kodiak 400 / 450 | 93> | 4/110
660 / 700R Raptor | 01> | 4/156 + 4/115
Grizzly | 01> | 4/110
Rhino | 04> | 4/110